onsdag den 14. juli 2010

..lever dog stadig

...dagen i dag begyndte som sædvanligt med samling af flyveren og transport til grid'en, men herefter drog vi i al hast til Skodaværkstedet hvor min bil blev afhentet mod betaling af 85,94 Euro, så god som i sin ungdoms vår - eller i hvert fald med alle elruder fungerende..
Herefter afsted til Wien Schwechat lufthavn med kun få stop for vædskeindtagelse, det var igen meget varmt. Når jeg bliver stor vil jeg have en bil med klimaanlæg, det har i den grad sin berettigelse i disse sydeuropæiske somre. Bortset fra det kører dyret jo fint, og turen forløb uden problemer. Det var dejligt at se Lene og børnene, og for at gøre de 3 timer tilbage til Prievidza mere behagelige tankede vi lige lidt Macdonaldsmad i lufthavnen. Afskyeligt, men uden var turen blevet væsentligt vanskeligere. De små faldt heldigvis i søvn et stykke ude på turen, og vågede først få km før destinationen. Christian var lige landet så det kunne ikke passe bedre, og gensynsglæden var stor og gensidig.
Flyvningen gik godt men det føles mærkeligt ikke at have fulgt med undervejs, ikke at have været en del af det. Jeg missede også det store gruppebillede; noget jeg bestemt overlever uden mén...

De danske piloter ligger pænt til i klassementet, men det kunne være fint med en topplacering på en af de sidste dage, det ville give et godt boost til holdet. Men de andre piloter ER skrappe. 3 konkurrencedage tilbage og det føles pludselig som meget lidt.

Vi havde i dag besøg af Morten Juul og familie fra Århus; Morten er kvalificeret til EM næste år og var nede og checke forholdene.Vi havde en hyggelig eftermiddag og aften med dem.

Nå ja, og så var det jo også min fødselsdag i dag - det havde jeg nær glemt, men Jacob og Karen havde lavet fine tegninger til mig og jeg fik en bog om vejret i Danmark. Jeg sponserede rødvin til aften, og hele bordet sang fødselsdagssang - så er det jo svært at bevare pessimismen trods de kolde dåbsattesterede facts! Måske blive man alligevel ikke for gammel til fødselsdage...??

Ingen kommentarer:

Send en kommentar